Seguir

www.stp.cat/blog

Blog STP, Noticias sobre Informática, Tecnología, Programas, Seguridad, Servicios, Internet, Wifi, Videovigilancia, Telefonía, Adsl, Android, Iphone, Juegos, Ofertas especiales en Informática.
Tamaño de fuente: +
2 minutes reading time (314 words)

Comunicat urgent. Avisos falsos factura d'Endesa

factura falsa endesa

Tranquil, aquest mes no has consumit més llum de l'habitual. El que centenars de persones de tot Espanya estan rebent en aquests moments és una estafa en forma de falsa factura electrònica d'Endesa. Si en les últimes hores t'has trobat en el teu correu un missatge amb el títol de "Factura XXXXX", ni se't passi prémer sobre el botó de "Consulta la teva factura i consum" que apareix sota el resum del suposat consum de llum .

La pròpia companyia en una entrada publicada a la seva pàgina web oficial (endesaclientes.com) ens avisa, a Espanya s'ha iniciat una campanya d'avisos falsos de factura d'Endesa que, en realitat, amaga una amenaça molt seria: 1 ransomware.

Les falses factures vénen acompanyades d'un enllaç que redirigeix ​​directament a un arxiu maliciós que segresta les dades de l'usuari, encriptant tots els fitxers i oferint el codi de recuperació només a canvi d'una suma de diners.

Tot i que les estafes que es camuflen sota suposades factures de grans companyies no són precisament cap novetat, en aquesta ocasió he de dir que personalment m'ha sorprès el detall que el correu està aconseguint colar-se en les safates d'entrada principals dels usuaris, i no a la carpeta de Spam.

I sí, jo també ho he rebut, tot i que en el meu cas el botó taronja de "Consulta la teva factura i consum" apareixia en blanc. Fent un cop d'ull més a fons al correu, el remitent sembla ser un tal "hinchliffer", amb la terminació de "@ optusnet.com.au", que resulta ser un servei gratuït de correu electrònic.

D'altra banda, no sembla que la base de dades d'Endesa hagi tingut alguna cosa a veure en aquesta estafa. L'adreça de correu electrònic en la qual he rebut la factura (499,15 euros per un mes, gairebé res) no té cap relació amb aquesta companyia, pel que la fuita d'adreces procedeix d'un altre lloc.

Festa Major de Palamós 2016. Tancat del 23 al 27 d...
Nou Disseny Web Apartaments Les Palmeres. Multi Id...

¿Podem ajudar-te?

Truca'ns al